werken in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu werken in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

werken in Nepal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

19 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Om te zorgen dat jullie niet het idee krijgen dat ik hier alleen bezig ben met vakantie vieren een verslag van een werkdag in Kathmandu.

We, dat zijn Stephanie en ik, beginnen om 11.30 met onze eerste les, maar om de school waar we lesgeven te bereiken moeten we eerst een stukje fietsen. Gemiddeld 45 minuten en in deze tocht zitten 2 bergen die met sneeuw een mooie zwarte afdaling kunnen worden! Snelste tijd staat om dit moment op 35 minuten, maar het streven is onder de 30 te duiken. Terug, berg af, is dit al gelukt en staat de tijd om 25 minuten. Wat de tocht wel helamaal de moeite waard maakt naast de afdaling terug is het prachtige uitzicht op de witte bergen! De himalaya lijkt dan wel heel dichtbij

We beginnen in de combinatie klas, nursery en klas 1. Dit zijn de kinderen vanaf 3 jaar!! tot ongeveer 5. Normaal bestaan deze lessen voor de kinderen uit het copieren van het alfabet en het opdreunen van woorden. Wij proberen er iets meer van te maken en de les iets meer aan te passen aan de leeftijd. Denk aan kleurplaten, spelletjes en voorlezen, maar je moet hier rustig zijn met het doorvoeren van veranderingen anders gaat het niet.

Na dit eerste uur wat ergens tussen de 25 en 40 minuten duurt (de kook didi slaat op de klok als ze denkt dat het tijd is, dit geeft ruimte voor variatie)ga ik naar de 3e klas en Stephanie naar 2.
Gelukkig kunnen deze kinderen al meer en verstaan ze me ook, redelijk, wat het lesgeven toch wat makkelijker maakt.
Na deze klas hebben we pauze en eten we met de docenten mee. Ik hoop dat ik als ik terug ben nog smaakpupillen heb want de kook didi houd van spicey...gouden tip bij heet eten: suiker!

Hierna is er nog een les in de hoogste klas en dan zijn we vrij tot half 5.
Ik het begin bleven we op de berg op het gras in de zon met een boekje maar nu ga is soms ook terug naar Thamel.

Bij DNC zijn we 2 uur, waarin Stephanie de kinderen helpt met hun huiswerk en ik probeer fysio te spelen. Ik zeg probeer want er komt elke dag al een fysio en ik moet daar omheen werken. Vrijdag heb ik afgesproken mijn eigen patientjes te nemen en ik ben benieuwd hoe het zal gaan straks.

Als we terugkomen van DNC is het al donker en dit maakt het terugfietsen extra spannend (lees gevaarlijk) Vrijdag was ik alleen en was er een stroomstoring en heb ik op weg terug het licht gezien... het zat voorop de twee motoren waar ik recht op af ging omdat ik een papa met kind ontweek. Gelukkig kan ik het nog vertellen maar ik heb net toch maar even een lichtje gekocht, zien anderen mij beter en ik de gaten in de weg beter wat weer fijn is voor mijn billen (helaas geen gelzadels hier...)

Na een dagje werken gaan we met de groep of een deel van de groep lekker eten en zit en zware dag er weer op.

Jullie zien het is niet alleen feest, maar nogsteeds wel geweldig!

Liefs en dikke kus

  • 19 November 2007 - 09:55

    Kim:

    oor meer foto's kan je kijken op de site van Corine: www.corine.reismee.nl

  • 19 November 2007 - 12:26

    Jenny:

    ha Kim,
    blij dat er ook wat te werken valt.Je schiet van de ene in de andere ervaring,
    geweldig, maar inderdaad heftige dagen.zorg dat je lichtje blijft branden.

    Jenny en Ben

  • 19 November 2007 - 18:28

    Meinie:

    Ik blijf jaloers ongeacht dat je moet werken. de ervaring alleen al!! veel plezier

    xxx
    Lies

  • 19 November 2007 - 20:02

    Loes:

    Hi Kim,
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En dat werken klinkt wel zwaar... Ik ben vorige week in het ziekenhuis begonnen met werken, 20 minuten fietsen door de stad. Dat is wel wat anders dan de himalaya.
    Veel plezier nog en geniet ervan!!
    Liefs, Loes

  • 20 November 2007 - 14:49

    Kirsten:

    Hey Kim, een ex-stagiaire van ons kantoor zit een dezer dagen ook in Kathmandu. Ik heb haar ook verteld dat jij er zit, misschien komen jullie elkaar nog tegen of is Kathmandu heel groot? Anyway Nederlanders kom je overal tegen en vooral in die landen waar ze heel erg opvallen tussen de lokale bevolking. x

  • 21 November 2007 - 08:23

    Kim:

    Hi Kirs,

    Als ze naar tom&jerry's gaat komt ze vast mensen van onze groep tegen...In thamel van je helaas minder op en er zitten hier veel nederlanders..

  • 22 November 2007 - 13:56

    Pas:

    He Kim,

    Werken, oké...maar ik heb toch wel het idee dat je het daar super hebt !
    Ik heb ook de andere foto's gekeken, erg leuk om te zien waar je uithangt !

    Xx
    Pas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 120051

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: