Sihanouk ville --> Ko Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim - WaarBenJij.nu Sihanouk ville --> Ko Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim - WaarBenJij.nu

Sihanouk ville --> Ko Samet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

03 Maart 2008 | Thailand, Bangkok

Pff het was niet makkelijk met al die azieatische "behulpzaamheid" maar ik ben op Ko Samet. En wel op white sand beach, zo wit dat het pijn doet aan je ogen in de zon....

Vrijdag eerst afscheid moeten nemen van mijn roomie en reisgenootjes Corine en Esther, gelukkig is afscheid nemen makkelijk als je zeker weet dat je elkaar weet ziet.

Om het avondtuurlijk te maken en voor de afwisseling had ik besloten het eerste stuk met de boot te doen.
Erg avontuurlijk, de boot was dicht en helaas geen airco...op het einde kwam ik erachter dat je eventueel bovenop had kunnen zitten maar ook dit was niet echt comfortabel.
Aangekomen in Ko Kong wordt je een jeep ingeleid (m'n tas lag er al in dus ben er zelf maar bij gekropen) en naar de grens gebracht. Hier mag je in de brandende zon wachten op je stempels, en wat formulieren invullen, en dan mag je Thailand in.
Met mazzel gelijk in kunnen stappen in een mini-bus die me naar Trat bracht (gratis...) om daar te horen dat er geen bussen meer gaan naar Ko Samet en dat ik daar wel kan slapen...
Gelukkig wist ik van de heenreis dat je halverwege uit kon stappen dus ik heb de bus naar Bangkok gepakt met de mededeling dat ik er halverwege uit wilde. Was nog een beetje bang dat ze me zouden vergeten, en dat ik toch in Bangkok pas uit zou stappen dus met al mijn kracht geprobeert niet in slaap of in stand-by modus te vallen...dit is redelijk gelukt, ik was net op tijd weer wakker...

In het dorpje waar ik eruit gezet werd een behulpzame Thaise gevonden die me naar de boot wilde brengen in haar eigen auto (natuurlijk niet gratis, zo aardig zijn ze ook weer niet)
Bij de boot aangekomen was de laatste weg maar gelukkig brachten eindelijk de buddha's en geluks bedels aan mijn armband geluk! Ik kon nog mee met een motorboot vol ex-pats uit Bangkok die een weekend gingen feesten op het eiland (ook dit natuurlijk weer niet gratis maar ik had kosten gespaard bij de mini-bus)

Om 8 uur stond ik dus eindelijk op het strand met mijn backpak en gelukkig binnen 5 minuten Monique gevonden! In een restaurant dus ik kon gelijk eten, dat had ik sinds vanochtend niet meer gedaan...

Nu hoef ik gelukkig nog maar een ding te doen tot woensdag; liggen op het strand en af en toe een stukje zwemmen!!

Liefs

  • 03 Maart 2008 - 08:44

    Els:

    in de relax-modus!

  • 03 Maart 2008 - 09:04

    Corine:

    heerlijk! genieten maar kimmetje...

  • 03 Maart 2008 - 09:42

    Lies:

    klinkt onwijs gaaf allemaal!! echt heel stoer!!

  • 03 Maart 2008 - 12:06

    Robin:

    rust nog lekker uit, want als je terug bent kan je glijk aan de bak haha...
    Er valt deze week weer volop sneeuw, maar dat hebben we ook wel nodig.

    Zie je binnenkort.
    Robin

  • 04 Maart 2008 - 16:01

    Kevin:

    Zo Kimmetje,

    Lees al je berichten en verhalen en maak er uit op dat je erg aan het genieten bent daar. Werk je ook nog ? ;)

    Het is bijna alweer zo ver. Zin in de terugreis en het wederzien van je collega's?

    Tot snel. Groeten,

    Kev.

  • 05 Maart 2008 - 10:59

    Vlaardingen West:

    Wow... te gekke foto's! Te gekke verhalen! Stay wild whahooo!

  • 06 Maart 2008 - 09:21

    Pas:

    He Kim,

    Geniet van je laatste dagen in dat verre, verre Azië !

    Xx
    Pas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 120050

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: