Roadtrip...roaaadtripp - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van kim - WaarBenJij.nu Roadtrip...roaaadtripp - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van kim - WaarBenJij.nu

Roadtrip...roaaadtripp

Blijf op de hoogte en volg kim

06 September 2016 | Canada, Winnipeg

Voor iedereen die het idee heeft dat dit een grote vakantie is, soms klopt dit wel. Door slechte planning moesten we spelen in Toronto tijdens labourday weekend, een weekend dat alle Canadezen gebruiken om nog een keer van de zomer te genieten voor ze weer naar school gaan. Dus niet het moment om naar een ijsshow te gaan kijken. Onze shows werden dus uitgesteld en wij waren vrij.
5 Dagen in downtown Toronto, in het Sheridan op de 29e verdieping met uitzicht op de CN tower, mij hoor je niet klagen.
Om jullie gerust te stellen, voor dit soort situaties hebben ze wel een listig ding bedacht; de lay-off week, wat inhoud dat je maar 60% van je normale salaris krijgt, klinkt niet echt eerlijk (ik ben er en wil werken, ik kan er niets aan doen dat ze geen werk voor me hebben) maar ach ik zie het maar als een mini vakantie waarbij ik nog zakgeld mee krijg.

Dat zakgeld is goed besteed, tripje naar de Islands voor een mooi uitzicht op de stad, een trip de CN tower op voor een mooi uitzicht over de stad en nog een tripje naar Niagara Falls omdat dat nu eenmaal "moet" als je in de buurt bent.... (ik wil iedereen hierbij aanraden, ga als je dit mooi vind zeker naar Iguazu falls, vele male mooier en geen kermis er omheen) Tussendoor nog mini reunie met mijn Believe familie en heel veel slenteren door de stad.

Maar zoals de titel van dit verhaal al aangeeft is deze trip eigenlijk een grote roadtrip. Waar er bij vorige tours van Ice Age nog regelmatig het vliegtuig werd gepakt is dat dit keer anders, we moeten bezuinigen en doen alles met de bus, alles. Dus ook 3 dagen met de bus van Toronto naar Winnipeg, met tussenstops in Sault St Marie op de grens met de VS en in Thunder Bay waar vergaande glorie en een spook de gemoederen flink bezig hielden... Het landschap onderweg is prachtig en het is geen straf om naar buiten te staren, al lag ik natuurlijk te slapen toen er een beer gespot werd, maar na 3 dagen in de bus weet je echt niet meer wat te doen of hoe te zitten, of liggen. (ja zelfs liggen is mogelijk op 2 stoelen) Gelukkig zijn de volgende travel-day's weer gewoon een dag, al zal dit nog een keer voorkomen, maar daar wil ik nu nog even niet aan denken.

liefs uit Winnipeg

• 06 September 2016 - 21:28

Rianne:

Wauw wat een super gave ervaring is het nu al!

• 07 September 2016 - 10:56

Jenny:

He Kim,

Nou nou dat is nog al wat. Maar op deze manier zie je wel iets van de wereld. Is het nou ook zo dat je over of langs de Niagara Falls met een soor kabelbaan kan glijden, of was dit ergens anders. Dan moet je geen hoogte vrees hebben. Geniet maar en je hebt gelijk dat je je er aan over geeft. ( je zal wel moeten) En nu is het ook een voordeel om niet al te groot te zijn. Nu lukt slapen op twee stoelen ten minste. Succes verder en we kunnen niet wachten op je volgende verhaal want wat kan jij leuk van je af schrijven. Liefs B&J

• 12 September 2016 - 10:50

Danny:

He Kim,

Super leuk om te lezen en wat maak je veel mee.
    Eerst Europa en nu Canada. Geniet!

x