wandelen in Pokhara& fietsen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu wandelen in Pokhara& fietsen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

wandelen in Pokhara& fietsen in Kathmandu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

07 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Hallo Allemaal,

Het heeft even geduurt maar hier weer een berichtje.

Zondag teruggekomen van een 4 daagse supertrip naar Pokhara. Donderdag om 7 uur vertrokken met de toeristen bus (dit betekent zitplaatsen in de bus)en na twee stops rond 3 uur aankomst in ons hotel.
Die middag waren we vrij om de stad te verkennen, en 's avonds met z'n allen lekker gegeten.
Vrijdag ochtend om 5 uur opgestaan om de zonsopgang te zien maar helaas, wolken en geen mooi uitzicht op de fishtail en het annapura gebergte...Vanaf het uitzichtspunt heel de dag berg op en af gelopen om uiteindelijk bij onze slaapplaats aan te komen boven op de berg. We hebben die nacht geslapen bij de mensen thuis en heerlijk om het kampvuur Dal Baat gegeten. 's avonds even wat passen en meten om in de bedden te passen en de volgende ochtend bleek dat de vrouw en schoondochter op de grond hadden geslapen (terwijl ze ook al voor ons hadden gekookt)dan voel je je toch een beetje lullig.
Gelukkig was het deze ochtend wel helder en hebben we toch de fishtail gezien, echt prachtig vooral in deze omgeving, beter dan met 100 Chinezen.
Na de thee naar beneden gelopen en de bus naar het hotel gepakt voor het ontbijt. Na het ontbijt eindelijk een keer niet gelopen maar gefietst...maar niet geheel verrassend ben ik de groep kwijt geraakt (+ punt ik heb meer van pokhara gezien)
Na het fietsen hebben Corine en ik onszelf verwent met een massage van een uur, echt heerlijk maar ik kon na een uur zo op het vuur want ze masseerde met echte olijf olie! Wel een heel apart sfeetje, voor ik op de bank kon gaan liggen moest er eerst iemand weg die de borst lag te geven, en halverwegen dacht ik wat voel ik toch? dat was een speen....
Na de massage "lekker" gegeten waar ik de wijze les heb geleerd geen vis te eten in Nepal, ook niet in het lake district. De busreis terug was geen pretje en ben sinds vandaag pas weer toe aan vast voedsel...Wel was het helemaal gewelig en als ik snel internet kan vinden zien jullie de foto's!

Fietsen in Kathmandu:
Maandag ondanks wat darm problemen toch naar mijn werk gegaan, want daar komen we hier toch voor. 45 min berg op en af fietsen naar de andere kant van KTM! Voor de fietstocht dacht ik dat men hier links reed en dat dit lastig zou zijn, nu weet ik dat men hier overal rijd en dat niets uitmaakt. Als je iemand hindert, bellen of toeteren ze maar verder niets. En zelf moet je gewoon net zo hard mee bellen. Eigenlijk best leuk!

Gister nog wezen eten met Trudy en donderdag ga ik met haar groep mee op stap door KTM en vrijdag t/m zondag is hier festival van het licht dus lekker vrij. Hopelijk voel ik me dan wat beter. Vandaag nog en snipperdag en ga zo lekker relaxt lezen.

tot snel, dikke kus

  • 07 November 2007 - 08:35

    Jenny:

    Hoi Kim,
    wat kan jij toch gaaf schrijven, het is echt leuk om te lezen. Je maakt heel wat mee. Wat het eten betreft is het waardeloos er op zo'n manier achter te komen maar ik hoop dat je je snel weer lekker voelt. Massage met olijfolie, komt
    mij bekend in de oren maar dan zonder massage. Nou veel plezier en werkse en geniet van je vrije dagen.Heb je al een korte broek?

  • 07 November 2007 - 09:16

    Els:

    Kim, wil je wel goed bij de groep blijven in plaats van je eigen excursie samen te stellen :-P

    Klinkt supergaaf allemaal. Ben benieuwd naar je foto's.

  • 07 November 2007 - 10:22

    Kir:

    Hmmm, vervelend van die darmproblemen! Is het eten verder wel lekker daar? Drinken ze daar net als in China ook veel thee? O en die massages kosten zeker ook niets? Lekker hoor! Geniet er maar van! En succes met werken! x

  • 07 November 2007 - 12:18

    Marjolein:

    Afgezien van het feit dat je je niet lekker voelt (en ik kan het weten!!) is het erg leuk te lezen wat je zoal meemaakt. Veel dingen die je schrijft komen me bekend voor. Hoewel de busreis van Kathmandu naar Pokhara prachtig is, kost het veel energie, daarbij nog het feit van klimaat- en voedselveranderingen, vermoeidheid e.d.,kortom genoeg ingrediënten om je onderuit te halen. Let extra goed op het water!! Dat was voor mij destijds de boosdoener en zorg dat je genoeg slaapt. Omdat je afhankelijk bent van andere mensen die voor je koken heb je helaas niet alles zelf in de hand. Ik hoop dat je snel opknapt. Als dat niet het geval is ga naar een dokter en pas op dat je niet uitdroogt!! Nou genoeg "gemoederd" op afstand. Geniet verder van al het bijzondere wat je tegenkomt en ik ben erg benieuwd naar de foto's.
    Liefs van marjolein

  • 07 November 2007 - 16:41

    Lies:

    He Kim weer gaaf verhaal hoor!!!

  • 08 November 2007 - 17:50

    Marloes:

    Ik kan niet wachten op de foto's! Wat een mooie ervaringen (op de darmproblemen na dan haha). Het klinkt allemaal zo ontzettend gaaf!

    fijn dat het allemaal goed gaat!

    Liefs!

  • 09 November 2007 - 07:57

    Marianne:

    Hoi Kim.

    Leuk allemaal wat je meemaakt. Ben benieuwd naar de foto's.

  • 09 November 2007 - 19:24

    Femke :

    Hey Kim!!
    Wat leuk joh dat je er al bent!! En leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt!! Leuke verhalen hoor ;-). Nou het is echt een hele hele lange tijd geleden dat ik jouw heb gezien zeg.....voorlopig zal het er nog niet van komen. Maar ik hoop dat je het nog ontzettend naar je zin gaat krijgen in Nepal en dat je vele mooie dingen mag meemaken!! Dikke kus Femke (ex -AI-tje ;-) )

  • 09 November 2007 - 19:27

    Femke:

    Hey Kim! Nog even snel nog een berichtje van mij ;-)! Ik kan er vanuit gaan dat je je diploma hebt?!!?;-) GEFELICITEERD!!!!!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 120053

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: