Chitwan!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Chitwan!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Chitwan!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

10 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Eindelijk een nieuwe berichtje en ik heb ook echt wat te vertellen!

Dit weekend onze trip naar Chitwan gehad, een nationaal park in het zuiden van Nepal.
Vrijdag vroerg vertrokken met de bus en natuurlijk lekker liggen slapen (die wegen hobbelen hier heerlijk) en toen ik wakker werd waren de bergen weg! Alles was plat was even bang dat we naar NL gereden waren...maar gelukkig niet.
Na onze spullen in het resort gedropt te hebben lekker een warme douche genomen en naar de rivier gelopen voor een prachtige zonsondergang.
De volgende dag vroeg op voor een kanotocht, over de rivier en een wandeling door de jungle terug. In de rivier mijn eerste in het wild zwemmende krokodil gezien, en bij het uitstappen de tweede op het droge. In de jungle helaas alleen herten en pauwen gezien en niet de tijgers en neushoorns waar we op hoopte.
Daarna naar het olifanten fokcentrum gweest waar de kleine olifanten gewoon over het hek klimmen om te kijken of je wat lekkers bij je hebt, en onze eerste neushoorn in het wild gezien (welliswaar ziek maar toch heel stoer)
's Middags de olifanten gewassen, of eigenlijk zij ons, en daarna een safari door de jungle gemaakt. Daarboven op kolonel Hanibal bleef het junglebook liedje door mijn hoofd spoken...hij loopt echt door, maar comfortabel is anders!

's Avonds met de rest van de groep die voor sinterklaas kwam gegeten en lekker warme chocolade met rum gedronken.

De volgendergen met een kleine groep een fietstocht naar 20.000 lakes gemaakt. Waar we tijdens een boodtochtje een krokodil van wel heel dichtbij hebben gezien!
In het park gelunched en op de terugweg weer 2 neushoorn gezien, mama en kleine!
Met alleen een sloot ertussen wat dat wel echt het mooiste wat ik in mijn leven gezien heb. Zo dichtbij zo'n groot beest!

s' Avonds met de groep sinterklaas gevierd met pepernoten en stukjes kaas. En vanochtend met de bus weer terug.

Je leest, weer een super weekend hier in Nepal!

  • 10 December 2007 - 14:30

    Gitte:

    Ah, ik ben jaloers!!!!! onwijs! Foto's zien er echt super uit en op olifanten rijden is zo gaaf!!! Ik wil ook!!!Geniet er maar lekker van hoor, ik geef jouw lessen wel!!!
    Kus Git

  • 10 December 2007 - 14:32

    Trudy:

    Hoi Kimmie,

    Ik ZEI t je toch! Geweldig he? Beter dan dit is er (bijna) niet hoor!! Als je gaat poolen, waarschuw dan even, dan neem ik er 1 op je!
    Geniet maar verder en deel t met ons, tot gauw.

    Liefs Trudy

  • 10 December 2007 - 16:11

    Els:

    GAAF!

  • 10 December 2007 - 16:51

    Marianne:

    Ik krijg zin om op reis te gaan als ik dit zo allemaal hoor.
    Geniet maar lekker verder!

    Groetjes Marianne

  • 12 December 2007 - 19:14

    Huub, Sander En Joke:

    Shit man, klinkt goed dat Chitwan!


  • 13 December 2007 - 08:22

    Gert:

    Hoi,

    eindelijk eens de tijd genomen wat uitgebreider naar je verhalen te kijken. Een geweldige ervaring zeg. Ben toch wel jaloers, ondanks dat het zo ver vliegen is. Geniet er vooral van. Als je kunt zeggen dat dat echt het mooiste is wat je in je leven hebt gezien, zegt dat heel wat !!!
    Heel veel plezier nog.
    De buurman.

  • 16 December 2007 - 19:36

    Marloes:

    Ha Kim,

    Wat een schitterende foto's heb je gemaakt! Leuk om te zien, dan heb ik ook een beetje beeld bij je verhalen.
    Ik mis je wel hoor! Gelukkig lees ik alleen maar fijne verhalen en fantastische avonturen en heb je het erg naar je zin! Fijn!!

    Hier ook alles goed. Bijna kerstvakantie en ik kijk erg uit naar twee weken rust...!! Het begint al een beetje te vriezen hier. Hoop dat het lekker doorzet. Misschein toch nog es een witte kerst (maar zal wel niet :) ).

    Liefs van mij en een lik van Cuba!

    Marloes

  • 17 December 2007 - 16:06

    Leon:

    Jezus Kim gaaf. Dit is nu waarvoor je doet. Ben wel een beetje jaloers hoor,

    groet, Leon

  • 17 December 2007 - 19:49

    Meinie:

    Ik heb het zooooo koud hier!!!!

    Mooie foto's, daar krijg ik het nog een beetje warm van!!

    geniet

    xxx
    Lies

  • 21 December 2007 - 09:31

    Addie:

    Lieve Kim, Ik wens je fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Een aparte manier om het te vieren zo ver weg.
    Groetjes Addie.

  • 21 December 2007 - 21:04

    Marjolein:

    lieve kim
    Wat een leuk verhaal en wat een PRACHTIGE foto's. Leuk dat je het thuisfront zo kunt laten meegenieten!! en dat doe ik zeker!!
    Of ik je een fijne kerst kan wensen in een Hindoeïstisch/Bhuddistisch land weet ik niet, maar ik wens je een vrolijk uiteinde en een mooi begin van het nieuwe jaar.
    P.S. minister Plasterk heeft ons een bescheiden loonsverhoging gegeven met terugwerkende kracht naar 1 juli 2007. Een kleinigheid in vergelijking met het basisonderwijs en het MBO, maar in Nepal ongetwijfeld een vermogen, dus...... tracteer jezelf nog maar eens op een fles bruisend mineraalwater!! Veel liefs van ons beide. Marjolein

  • 23 December 2007 - 19:21

    Robin:

    Sjeezus....je maakt wel erg veel van die gave tochten !!!! Maar zo zie je nog eens wat. Toffe foto's.
    Veel plezier verder.
    Liefs,
    Robin

  • 24 December 2007 - 14:46

    Pascal :

    Leuke verhalen en vooral erg gaaf die olifanten !

    Hier vooral erg koud. Ben net terug uit de Dominicaanse Republiek. Heb mijn zusje bezocht. Bij thuiskomst lag er ijs, moest gewoon even een molentochtje schaatsen. Nu geveld door jetlag.

    Blijf genieten !
    Merry Christmas.

    Xx
    Pas

  • 25 December 2007 - 09:24

    Marcel & Maud:

    Heee Kim,

    Wat een waanzinnige verhalen allemaal!! Geniet er maar van! Hopelijk ben je na de winterstop snel weer terug bij ons in het Alblasserdamse want we hebben je hard nodig!! We missen je echt! Je zult de uitslagen wel een beetje gevolgd hebben denken we.... Geniet er van! Fijne kerstdagen en een heel goed nieuwjaar! Groetjes Marcel en Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 120047

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: