Nagarkot en andere Nepaleese verhalen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Nagarkot en andere Nepaleese verhalen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Nagarkot en andere Nepaleese verhalen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

30 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Nagarkot

Gister vanuit Kathmandu de lokal bus (lees: nepalezen op schoot) naar Sankhu genomen voor onze hike naar Nagarkot. Een korte wandeling van 3,5uur met een stijging van 500meter. Je leest heerlijk ontspannen wandelen...Bij hoge uitzondering wist elke Nepalees nu wel de weg en zonder het te vragen wezen ze ons de weg, waarschijnlijk waren onze blonde haren, grote schoenen en rugzak een duidelijke hint met betrekking tot het einddoel.
Eindelijk boven was het gelukkig meer dan de moeite waard; een prachtig uitzicht op de witte bergen.
's avonds na het eten een potje kaarten en om negen uur lekker slapen want om 5:30 ging de wekker weer om de zonsopgang te zien. Lekker slapen heeft helaas niet iedereen gedaan want met 3 vrouw in een bed is toch wat krap en nepalezen zijn nou eenmaal iets kleiner...
Na boven op de berg 30 minuten kou te hebben geleden werd ons wachten toch beloond door een mooi zonsopgang en hebben we zelfs mount everest gezien (klein rotbergje van deze afstand maar toch)
Na deze ochtendinspanning met thee en ontbijtje warm geworden en terug naar KTM gegaan, het was weer een mooi weekend.

Schoolvakantie

Vrijdag onze laatste dag op school gehad en voor deze gelegenheid hadden stephanie en ik leuke lessen voorbereid en brownies en snoepjes meegenomen. De les was overbodig maar de snoepjes zeer welkom! Ook de docenten vonden deze erg lekker en toen we zeiden dat ze mochten pakken was het graaien!
Wat wij echte niet verwacht hadden was dat wij ook in het zonnetje gezet zouden worden! met een kado, bloemenslingers en een tika! Echt heel leuk!

Hash

Ok ik ben er nu echt aan verslaafd, heel de week kijk ik ernaar uit en zaterdag mag ik weer: rennen met de Hash. Lekker papier volgen en bergen op en af rennen. Alleen is er een tekort aan papier en afgelopen zaterdag ben ik dus verdwaald :-( Gelukkig de groep wel weer gevonden maar uiteindelijk 2 uur en 45 minuten hardgelopen! Lang leve de conditie training! Kleine troost, halverwege de berg in een dorpswinkeltje ten huwelijk gevraagd, dus zo moe toonde ik nog niet.

Monkey-backpack

Een wijze les geleerd in Nepal: hang nooit afval aan je tas en stop dan in de buurt van apen. Deze zijn erg brutaal en springen zo op je rug. Mijn reactie: "er zit een aap op m'n rug er zit een aap op mijn rug" reactie van mijn 'vrienden'; hard lachen en niet helpen...Gelukkig kon ik er later ook om lachen en ben ik nu blij dat ik geen rabies-zuuigzoen in mijn nek heb.

Tot nu toe weer even de verhalen, het was weer veel en in het nieuwe jaar blijven ze komen!

Iedereen heel veel plezier met oud en nieuw, geniet ervan en doe voorzichtig!

Liefs Kim

  • 30 December 2007 - 12:29

    Marianne:

    Ik moet echt eerst aan mijn conditie werken wil ik ook zo'n reis ondernemen!
    Alvast een gelukkig nieuwjaar en ik wacht op je volgende avontuur.

    Liefs Marianne

  • 30 December 2007 - 15:39

    Trudy:

    Hoi Kim,

    Genieten he, zo´n zonsopgang. Gelukkig was t helder, maar anders had je in ieder geval je klimmetje gehad. Trouwens wat sta je er weer gekleurd op met je bloemenslingers, staat je goed, by the way.
    En..zijn er nog veel toerisies in KTM of zijn ze gevlucht voor de kou.
    Today is the day before the last day and two days before the first day of the new year and from here
    I WISH YOU A VERY HAPPY 2008 !!

    Liefs Trudy

  • 31 December 2007 - 08:38

    Vlaardingen West:

    Hey Kim,

    Klinkt goed en ziet er goed uit! Geniet er van en alvast een mooi 2008.

    Groetjes,
    Eef

  • 01 Januari 2008 - 14:15

    Evelien:

    He Kim

    Bij deze de beste wensen voor het nieuwe jaar! Heb je daar leuke decemberdagen gehad? Toch een beetje dreaming of a white christams gevoel gehad? In ieder geval nog heel veel plezier daar en geniet van je reis!!! Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

    Liefs Evelien

  • 02 Januari 2008 - 09:16

    Pas:

    HAPPY NEW YEAR !!
    :-)

  • 02 Januari 2008 - 11:04

    Leon:

    Ha die Kim,

    Leuk die verhalen. geniet er iedere keer opnieuw van. Wel een beetje jaloes hoor.

    Ik wens je een avontuurlijke en gelukkig 2008 toe.

    groet,

    Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 120059

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: