Oud en nieuw in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Nepal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

04 Januari 2008 | Nepal, Kathmandu

Voor iedereen die ik nog niet gesproken of gemaild heb:

Alle beste wensen voor 2008! Dat al je dromen uit mogen komen!

Mijn oud en nieuw in Nepal was iets anders dan normaal. Meer dronken Engelsen dat is een, niet aftellen (dit vooral omdat de dronken Engelse mevrouw niet meer kon tellen) en geen vruurwerk. Maar gelukkig maakt het niet uit waar je bent als je met leuke mensen bent is het toch wel een succes!

Tegen de verwachting in vieren Nepalezen ook oud en nieuw, maar van mij mogen ze dat voortaan laten...De Nepalse gastvrijheid verdwijnt als er drie roxie in een nepalees zit en dan verwachten ze dat jij zo gastvrij bent handen in je kruis toe te staan....in iedere geval 1 Nepalees weet nu dat dat niet zo is!

Nepalese gewoonte zijn dingen waar ik me nogsteeds over kan verbazen.
Na 2 maanden in thamel wordt je nog steeds lastiggevallen door "Tigerbalm-verkopers" en "fluitmannen" Nieuwjaarsdag werd het me teveel en heb ik een van de mannen gevraagd of hij mijn gezicht wilde onthouden en het de komende maand niet meer wilde vragen; hij heeft het 1 dag volgehouden.

Dan de taxichauffeurs, wees niet verbaasd als een chauffeur je onderweg naar de afgesproken plek 3 keer vraagt waar je heen wilt en je uiteindelijk nog ergens anders af wil zetten...toegeven dat hij het niet weet is onbeleefd...

In een restaurant kan je best hebben dat de ober halverwege een vraag wegloopt, schrik niet hij haalt iemand die wel Engels kan.

En de mooiste van alles: het "Knikje" wij hebben ja-knikken en nee-schudden en de nepalezen hebben nog iets wat ertussen zit: de kin is min of meer stil en de bovenkant van het hoofd gaat heen en weer. Vergis u niet voor zover bekent betekend dit ja.

Tot zover de introductie in de Nepaleese cultuur.

snel een nieuwe opdate!

liefs Kim

  • 04 Januari 2008 - 14:53

    Pas:

    He Kim,

    Jammer dat je niet op de Nieuwjaarsreceptie bent...hahaha.
    Maar we halen de drankjes wel in als je terug bent !

    Xx
    Pas

  • 04 Januari 2008 - 16:04

    Carien:

    Hallo Kim,

    Wilde jou vanuit Suriname ook het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, maar volgens mij kan een neiuw jaar nooit zo goed beginnen als met zo'n mooie reis!
    heb je foto's net bekene, erg gaaf en wat een ander land dan Nederland of Suriname, totaal verschillend!

    Geniet nog van je reis!

    xx Carien

  • 04 Januari 2008 - 17:38

    Mina Didi:

    Na twee maanden nog steeds last van straatverkopers? Dat is erg vervelend. Ik heb 8 maanden in Thamel gewoond,maar ik was er gauw klaar mee. Had in het begin een heel orkest van die afschuwelijke vioolspelers achter mij aan. Het enige wat helpt (en dat klinkt niet zo leuk) is een grote bek geven.
    Dan begrijpen ze het pas. Loopt een stuk relaxter moet ik zeggen!

  • 04 Januari 2008 - 21:23

    Marjolein:

    Hoi Kim
    Een tip:
    Ooit verkochten ze t-shirts met de volgende tekst:
    I WANT
    No tiger-balm, No-taxi, No-ear-cleaning, No-massage, No-cheap-guesthouse, No-nice-T-shirt, No-guide, No-bananas, No-bicycle, No-fruit, No-souvenirs, No-come-to-your-shop, No-manicure, No-nice-boyfriend, No-books
    I HAVE
    No-money, No-schoolpen, No-time......

    Succes en....Keep Smiling!!
    Liefs Marjolein

  • 05 Januari 2008 - 13:53

    Lies:

    He kim jij ook de beste wensen!! wacht op nieuw verhaal!! kus

  • 05 Januari 2008 - 17:41

    Marina:

    Hi Kim. Ook de allerbeste wensen!!!! Veel geluk, gezondheid en liefde. Veel plezier in 2008 en daarna natuurlijk ook.

    Groetjes Marina

  • 06 Januari 2008 - 15:16

    Gitte:

    He!! Gelukkig nieuwjaar!!! Go Kim, leer jij ze daar even manieren aan, echt top, lach me rot!
    Maar het klinkt wel echt heel leuk daar hoor, toegegeven, ik ben nog steeds jaloers....
    Hoe gaat het trouwens met het lesgeven enz?
    Ik heb sinds vandaag nu ook internet in m´n huisje, dus nu kan ik je nog meer terug mailen... Jee!
    Veel plezier daar nog!!!! Liefs Git

  • 07 Januari 2008 - 15:22

    Kevin :

    Hey Kimmie,

    Leuk om te zien dat je de Nepalese gewoontes door gaat krijgen ;). Wilde je langs deze weg (beetje laat misschien maar toch nog..)de beste wensen sturen voor 2008. Aan je mailtjes en foto's te zien heb je het aardig naar je zin.

    Geniet nog van je tijd daar het is zo voorbij. Maar dan heb je ons weer :) !!

    Groetjes,

    Kevin

  • 11 Januari 2008 - 15:29

    Marloes:

    Ha Kim,

    Tis weer even geleden van mijn kant, maar alsnog...de beste wensen en alle goeds voor dit jaar! Ik geloof dat de eerste weekjes 2008 vooralsnog goed verlopen?

    Hier ook alles goed. Ik heb niet zulke spannende verhalen als jij :)) maar gelukkig ook geen slechte berichten!!!!

    Ik hoop dat je geniet!

    liefs en knuffel marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Maart 2008

weer thuis

09 Maart 2008

nog 3 nachtjes slapen

03 Maart 2008

Sihanouk ville --> Ko Samet

27 Februari 2008

Zwemmen met Nemo...

22 Februari 2008

ik wil geen backpakker meer zijn!!!
kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1795
Totaal aantal bezoekers 120055

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: