Poon Hill - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Poon Hill - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Poon Hill

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

13 Januari 2008 | Nepal, Kathmandu

Dit nieuwe jaar goed begonnen de scholen hebben 4 weken wintervakantie omdat het te koud is in de scholen dus stephanie en ik hebben van deze gelegenheid gebruik gemaakt om een trekking te maken.

We wilden niet te lang weg zijn dus hebben we voor de poon hill trekking gekozen in 4 dagen. Pff dat viel toch wel even tegen!

Zondag eerst met de bus naar Pokhara waar het heerlijk warm en relaxt is. Ze hebben daar een groot meer waar je heerlijk aan kan zitten met een kopje thee en een stukje taart...echt genieten vooral doordat er geen riksa's, taxi's en motors aan het toeteren zijn.

Maandag met de taxi naar Naya Pull gebracht waar onze trekking begon. Om 9 uur begonnen en om half 3 waren we 900meter hoger in Ghandrun, prachtig uitzicht op de fishtail en annapurna south.

's Avonds vroeg naar bed, want we hadden besloten om niet in twee dagen naar Gorepani te lopen en dan in een dag naar beneden maar een dag naar Gorepani en 2 dagen naar beneden. Om dit te doen moesten we wel 8 uur lopen.
Om de kaart leek dit te doen maar in de bergen moet je ook altijd goed op de hoogte lijntjes letten!! 500 meter stijgen klonk niet zo moeilijk maar we hadden niet gerekend op de 400 die we eerst naar bendenen moesten!

Uiteindelijk geslapen in Deurali waar je volgends de vrouw van de lodge hetzelfde uitzicht had. Geen idee of het waar was maar het was prachtig en verder lopen was geen optie...

De dag daarna vroeg opgestaan en zonder ontbijt de berg opgeploeterd (diep zwart als er meer sneeuw had gelegen) voor een prachtige zonsopgang. Die bergen zijn toch wel heel hoog en indrukwekkend!
Terug beneden ontbeten en vertrokken, eerst een klein stukje omhoog en daarna de lange wandeling naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit stuk in een keer lopen, een hel voor de kuiten is het!

Eindelijk aangekomen in Ulleri de eerste hete douche in een maand gehad! Heerlijk, dan voel je je weer mens...en durf je veilig je schoenen uit te doen en de armen omhoog.

De laatste dag terug naar Naya Pull gelopen en met een jeep naar Pokhara terug.

We waren waren kapot en liepen als pingwins maar een biertje hadden we wel verdient! Een prachtige trip geweldig uitzicht een hete douche en mooie foto's

NEPAL: never ending peace and love

• 13 Januari 2008 - 13:23

Meinie:

Klinkt vermoeiend maar ontzettend mooi om te zien!!

Nog een goed 2008 toegewenst!!

xxx
    Lies

• 13 Januari 2008 - 15:56

Marjolein:

Hi Kim
    Nou Kim als het voor jou ploeteren was dan is het voor een normaal mens volgens mij al helemaal niet te doen.Vandaar dat in jouw verhaal- Pokhara - het meer - een kopje thee met taart - het enige is dat mij nog bekend voorkwam.
    P.S. Ik had de pinguins wel eens willen zien lopen NA het biertje.
    Gr. en liefs Marjolein

• 13 Januari 2008 - 22:27

Patty :

Kimmie een mooi 2008 voor jou!! Het klinkt ondanks je verhaal, toch als een sprookje! Kussssss

• 14 Januari 2008 - 14:21

Kim:

NA het biertje liepen we een stuk soepeler!

• 15 Januari 2008 - 10:31

Els:

lekker, even weg uit de drukte van de stad

ik ben overigens weer midden in de stad
    en afgedaald van de berg
    het was heerlijk

nu... inrichten