6 meisjes op weg naar Lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kim - WaarBenJij.nu 6 meisjes op weg naar Lhasa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van kim - WaarBenJij.nu

6 meisjes op weg naar Lhasa

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

21 Januari 2008 | Nederland, Amsterdam

Het je het veraal van de 6 meisjes die naar Lhasa gingen??
Ze zijn nooit aangekomen....

Vol goede moed vertrokken 6 meisjes zaterdagochtend vanuit Kathamandu voorbereid op kou maar vol zin richting Lhasa. Ja het regende en ja het kan dan sneeuwen aan de bergen maar toch maar gaan want het zou wel mee vallen.
Bij de grens 6 formulieren ingevuld en ja ja ze mogen Tibet (china) in!
Helaas staat hun gids ze daar niet op te wachten maar een aardige niet Engels sprekende meneer wil ze wel naar de gids brengen.
Na een avontuurlijke reis vol slip avontuurtjes eindelijk boven waar de gids ons verteld dat als we snel zijn we de pas (5000m hoog) vanavond nog over getrokken kunnen worden!!! het is wel "a little bit dangerus, and maybe we have to walk a bit"
Na deze opwekkende woorden beslissen de 6 meiden in 3 minuten (meer tijd was er niet) de volgende dag terug te keren.

Na wat heerlijke chowmein...en een aantal bezoeken aan het schone chinese openbare wc (enkel diep in de shit) en een nacht in een heerlijk verwarmd hotel gaan de meiden teleurgesteld terug naar de grens...

De terugreis naar de grens verloopt voorspoedig en ze zijn blij terug te zijn in het heerlijke Nepal, waar alle Nepalezen eerlijk een behulpzaam zijn.

Na een jeep gevonden te hebben gaan de meiden terug naar Kathmandu. Onderweg proberen ze de chauffeur nog uit te leggen dat de auto ook een 3 en 4 heeft maar helaas de motor heeft deze rijles niet overleefd. Gelukkig is het zo dat als je in Nepal op een verlate donkere weg staat er binnen 1 minuut 16 behulpzame Nepalezen zijn en een van deze Nepalezen heeft de meiden toen terug naar Thamel gebracht.

Zo zat 36 uur na vertrek het weekendje Tibet voor de meiden erop en begint het hectische leven in Thamel weer....

The end...

• 21 Januari 2008 - 10:41

Els:

zo leer je de nederlandse (duitse?) stiptheid ook wel weer waarderen, toch ;-)

• 21 Januari 2008 - 14:00

Marianne:

Hoi Kim.

Jammer dat het niet gelukt is om in Tibet te komen. Hopelijk proberen jullie het nog een keer.

Gelukkig zijn jullie wel heelhuids terug gekomen.

Groetjes Marianne

• 21 Januari 2008 - 16:42

Pas:

He Kim,

Jammer van Tibet, maar wel weer een belevenis ! Ben benieuwd naar de volgende avonturen !

Liefs,
    Pas

• 22 Januari 2008 - 07:59

Kirsten:

Wow, wat jammer zeg! Ik vlieg morgen naar Amerika! Schijnt je ook moeilijk in te komen! :) xx

• 23 Januari 2008 - 12:33

Vlaardingen West:

Haha! Ken ook zo'n verhaal van zo'n gast die zat opeen 7 jaar in Tibet.... Have fun and stay wild!

• 23 Januari 2008 - 19:17

Maroeska:

Grandioos. Wat een avonturen maak jij toch mee en wat een humor om het zo te kunnen vertellen. groetjes Maroeska