Weer een spannend weekje Thamel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Weer een spannend weekje Thamel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Weer een spannend weekje Thamel

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

28 Januari 2008 | Nepal, Kathmandu

Iedereen heeft ondertussen begrepen dat onze reis niet door is gegaan. Dit is gewoon heel .... zeker omdat het niet zo had hoeven gaan. Gelukkig heeft het reisburo zijn fout hierin toe gegeven en hebben we 40% van ons geld terug gekregen. Niet veel maar we gingen van niets uit dus wij zijn er toch heel blij mee.
Ik ben weer zekerder van mijn besluit terug te komen en dan te gaan fietsen van Lhasa naar Kathmandu (vrijwiligers die mee willen mogen zich aanmelden, voorwaaarde: je moet wel banden kunnen plakken...)

Helaas hebben we niet veel tijd gekregen om weer in een ritme te komen. Dinsdag en woensdag lag de stad plat ivm banda's.
De prijzen van brandstof waren weer eens omhoog gegaan en uit protest reden er geen bussen en taxi's, heerlijk rustig, geen getoeter en geen vieze uitlaatgassen. Helaas wel veel brandjes met banden erop en veel gesloop. De sfeer op straat was vreemd, iedereen loopt een beetje doelloos rond, verwarmt zich aan het vuur en 2 mannen waren iedereen die toch reed van hun fiets/ motor af aan het slaan. Wij hebben dit van het dak van de mall op ons gemak kunnen bekijken terwijl we een uur lang opgesloten zaten...

In deze totale rust waarbij de zon van de smok niet te zien was, besloot mijn lijf dat dit een mooie tijd was om in bed te gaan liggen met griep. Volgens de anderen vrijwilligers inderdaad de beste besteding van de dag.
Gelukkig was ik zaterdag genoeg opgeknapt om de hash te lopen en zaterdag goed afscheid te nemen van Esther en Stephanie die zondag naar Thailand zijn vertrokken.

Het feestje was echt super, heel veel mensen (ok er namen totaal 4 mensen afscheid maar toch...) en een super sfeer. Helaas sloeg de sfeer om 4 uur om toen er op het balkon iemand een hartstilstand kreeg en naar het ziekenhuis moest. In de kroeg al gereanimeerd en snel naar ziekenhuis gebracht met taxi, ambulance duurde te lang, waar helaas het shok apparaat na 1 shok al leeg was. Helaas heeft dit voor de jongen in kwestie niet uitgemaakt hij is overleden. Echt een rot einde van een super feestje, en een duidelijke reminder dat je hier niet te weet op de medische wetenschap moet vertrouwen..

Gelukkig is die ramp week nu voorbij en beginnen we deze week met een heerlijk zonnetje en weer met mijn vertrouwde roomie op een kamer aan een nieuwe!
Plannen voor deze week: Mountainbiken door de vallei, lezen in de zon, cultuur snuiven en van alles mooie foto's maken!!

Liefs Kim

• 28 Januari 2008 - 09:11

Gitte:

HE meis! Wel weer een heftig weekje zeg! Echt een hele andere wereld... Leuk om allemaal te lezen! Ik wil ook... Heb net wel m'n wintersport geboekt, dus ik ga ook weer binnenkort op vakantie (eindelijk). Kan je daar ook nog een beetje snowboarden ofzo? Op de mount Everest of iets van die hoogte, haha!

Veel relaxen en plezier aankomend weekje dan maar he!
    Liefs Git

• 28 Januari 2008 - 21:20

Els:

Lijkt me mooi om daar te mountainbiken. Neem je daar ook wat foto´s van?

Veel plezier!

• 30 Januari 2008 - 16:23

Pas:

He Kim,

Dank voor je lieve mailtje ! Morgen naar het ziekenhuis, zie er wel een beetje tegenop...

Veel plezier met de komende fietstochten en hashes, ik vind het moedig van je !!

Xx
    Pas

• 03 Februari 2008 - 12:29

Meinie:

Minder dat de week zo moet zijn en eindigen. Op naar een nieuwe week en die klinkt lekker relaxed.

Xxx
    lies

• 03 Februari 2008 - 16:37

Marloes:

Ha Kim,

Hmm..das zeker geen fijn einde van een gezellig feest! Echt heel rot!
    Maar ik lees dat je de nieuwe week vol vertrouwen en zon bent gestart! Altijd fijn!!

Hier alles zijn gangetje:
    Werken, eten, slapen, afpreken met vrienden, met werk een volleybaltoernooi voor 't goeie doel verloren (poedelprijs 3 pakken cruesli haha), Met een collega mee op de vrachtwagen, capuccino in de zon op mijn balkon drinken, knuffelen met Cuba.....al met al, niet zo spannend als jouw weken hahahhaa!!

LIEFS!

• 06 Februari 2008 - 10:05

Pas:

En... een relaxte week gehad ?

We hebben met 6-0 van Dordt gewonnen (zaal), wraak is zoet !

Xx
    Pas

• 06 Februari 2008 - 11:01

Vlaardingen West:

Joh... Das wel even iets anders dan Peter R. de Vries en Ajax - Feyenoord...

Ik had maandag tentamen en dat was ook niet helemaal tof. Je ouders waten zaterdag nog effies op m'n feestje langsgekomen, erg gezellig allemaal (en misschien ook wel de rede dat het tentamen minder goed ging...).

Verders nog niets gehoord van Paulien, die was gisteren volgens mij uitgerekend... Of weet jij meer daar aan de andere kant van de globe...

Nou... doei!