Kathmandu overleefd... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim - WaarBenJij.nu Kathmandu overleefd... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van kim - WaarBenJij.nu

Kathmandu overleefd...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

10 Februari 2008 | Thailand, Bangkok

Nou deze week was een stuk beter dan vorige week. De banda's waren over, de griep verdwenen en iedereen is blijven leven na het stappen!

Zoals afgesproken zijn we lekker wezen fietsen in de Vallei, helaas geen rondje zoals bedacht maar heen en terug omdat we na 30 km nar boven fietsen verdwaalde in het national park...De berg hoorde volgens de beschrijving rechts te zijn maar was links en het pad verdween ook. Ik wil best avondtuurlijk mountainbiken maar toen in bijna face down het dal in ging was de lol er snel af. Beetje balen maar de 30 km down hill was weer wel heel leuk!

De dag na deze inspanning hadden we wel een sauna en massage verdiend en hebben we heerlijk een relax dag gehad. Eigenlijk hebben we dat als ik eerlijk ben de rest van de week wel vol kunnen houden zo tussen de afscheidsfeestjes door. Lekker ontbijten, lunchen en dineren (we moeten nu dus op ransoen...) en alle restaurantjes die we nog niet gehad hadden proberen. Allemaal natuurlijk onderzoek voor de cross borders lonely planet, we willen de nieuwe vrijwilligers al het beste van kathmandu laten zien/ proeven ;-)

Ook hebben Monique, Corine en
ik nog even een culturele eindsprind gedaan. Alle tempels, stupa's en durbun squares inde vallei die de moeite waard zijn hebben we gezien!

We konden Nepal dus met een gerust hart (tijdelijk) verlaten. Voor de oplettende lezers....ik ben nu in Thailand. Tatoo Thailand. We zijn donderdagavond aangekomen gelijk in shok geraakt door al het bloot wat we zagen. In Nepal moeten de roktjes over de knie en de schouders bedekt, hier alleen je tepels en je kruis. Zaterdagavond waren we zover ingeburgerd dat we ons ook voorzichtig in een net gekocht jurkje op staat durfde te vertonen. Het voelde nog wat vreemd maar als we wat mer kleur op ons lijf hebben gaat het vast beter!
Aan die kleur gaan we vanaf maandag werken als we richring Ko Chang gaan voor zon en zee.

Hier natuurlijk de toerist gespeeld, in de tuuktuuk, de taxi, op de boot, langs de lelijke gouden tempels (zo kitch het lijkt wel nep, maar voor zo'n entreeprijs zal het wel echt zijn) naar de shopping malls, op de weekend market en week naar het restaurant...pff heerlijk. Nu nog even relaxen en dan weer omturnen naar Backpakker op weg naar....??

Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs

• 10 Februari 2008 - 16:19

Els:

strand... lekker zonnen!

• 10 Februari 2008 - 17:23

Lies:

He Kim, nog helemaal naar je zin? klinkt allemaal nog wel gezellig, dacht alleen dat je al bijna teruh zou komen. welke datum vlieg je? geniet nog even van alles!! kus lies