Travel is glamorous only in retrospect- paul thero - Reisverslag uit Grefrath, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu Travel is glamorous only in retrospect- paul thero - Reisverslag uit Grefrath, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu

Travel is glamorous only in retrospect- paul thero

Blijf op de hoogte en volg kim

23 November 2015 | Duitsland, Grefrath

Grefrath is zeker niet “glamorous”… een van de Franse dames beschreef het als een soort kontgat waar ze in beland was. En de Amerikanen vinden het vooral “cute”
Het is een klein schattig dorpje en het heeft alles wat het moet hebben, een kerk, een bakker, een pin, een hotel en heel belangrijk…. Een schaatsbaan. En hoewel wij misschien niet erg enthousiast zijn over het dorp is het dorp wel enthousiast over de komende show. Maar dit kan ook komen omdat er buiten de bowling naast en de disco onder ons hotel niet veel te beleven is.

Dat er niets te beleven is werd ernstig duidelijk afgelopen zaterdag toen we na het disco bowlen (waarbij ik een spare en een strike achter elkaar gooide!) de trap af daalden naar “le cave” en ik gelijk het idee had in een apres ski bar te staan, hoef ik toch de wintersport niet helemaal te missen dit jaar… Er waren zo veel dingen “fout” aan deze zaak, ik weet niet waar te beginnen maar ik heb een geweldige avond gehad. Het is weer bevestigd dat het niet uit maakt waar je bent als de mensen waarmee je bent maar leuk zijn.

Ik heb in de eerste dagen hier vooral veel gezien van de omgeving door meerdere uitstapjes naar verschillende artsen. Zo waren er medische keuringen bij een sportarts, verschillende bezoekjes naar de huisarts, een bezoek aan de tandarts, de EHBO en de HAP. Voordeel van al deze tripjes is dat ik toen mijn innerlijke tomtom me even in de steek liet tijdens het hardlopen in de landerijen rondom Grefrath ik wel wist hoe ik terug moest lopen vanaf het volgde dorpje 3km verderop….(beetje jammer dat mijn rondje van 25 min daardoor wel 45 min duurde, inclusief een onsuccesvolle poging tot afsnijden door het weiland)

Wat leuk is aan werken bij HOI zijn de verschillende talen (al gaat het in mijn hoofd nu soms al wel fout en gebruik ik in een zin Engels, Duits en Nederlands wat me nog onverstaanbaarder maakt voor de Russen) en de woordassociaties. Een van de associaties komt van Terri, onze tourmanager, ze is Britts en spreekt geen Duits, haar ezelsbrug voor het onthouden van uitgang:
“ausfart” is exit because is has “fart” in it, and a fart goes out of your body…

Donderdag is de première van de show en daarna gaat het echte werk beginnen, ben erg benieuwd hoe het ritme dan gaat worden.
Liefs

  • 02 December 2015 - 21:26

    Rianne:

    Dat ezelsbruggetje ga ik onthouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 120037

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: