"Paris is always a good idea" Audrey Hepburn - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu "Paris is always a good idea" Audrey Hepburn - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu

"Paris is always a good idea" Audrey Hepburn

Blijf op de hoogte en volg kim

28 Februari 2016 | Duitsland, Bremen

De meest gestelde vraag de afgelopen weken is wel geweest "mis je thuis?" en eigenlijk is het antwoord altijd "nee". Toch zijn er momenten dat het niet waar is, dat ik wel thuis wilde zijn, bij familie en vrienden maar ik heb gemerkt dat op die momenten de mensen hier ook echt vrienden zijn geworden. Mensen die je een brede schouder aanbieden om op uit te huilen of luisterend oor als je je verhaal echt even kwijt moet. Niet alles is kennelijk oppervlakkig in de wereld van showbizz en dat is een hele fijne gedachte.

Vandaag de laatste shows in Duitsland en morgen vertrekken we naar Parijs voor 2 weken om daarna in 10 weken nog 20 andere steden te bezoeken. Het wordt mega druk maar heb er zo veel zin in. Franse wijntjes, franse kaasjes en hopelijk veel zon.

Toch was Duitsland ook echt super leuk. Een korte samenvatting:
Grefrath: Een gehucht met niet veel te doen en daarom voor het eerst een keer in Venlo geweest...
Rostock: Onze eerste ervaring met de kerstmarkten, hier vooral nog eten en drinken maar al wel gezellig.
Stuttgart: Meer dan een stad die je voorbij moet op weg naar de wintersport, een super kerstmarkt en onze officiele opening.
Saarbrucken: Op de grens met Frankrijk, de mac naast het hotel en natuurlijk gesmolten ijs voor de show
Hannover: Hier kwamen we erachter dat het ook leuk is om de 'ramps' als glijbaan te gebruiken...
Leipzig: Het kleine broertje van Berlijn, en als je tijd over hebt zeker de moeite waard, helemaal met de kerst.
Essen: Het leukste aan de stad; de HEMA en de boeken kasten op straat
Keulen: Net na oud en nieuw wat grimmig maar ideaal om te shoppen, en het chocolade museum was aan de overkant... heerlijk
Frankfurt: Als je ezelsbrug voor de hotel moet onthouden als AsCHi(a)T hotel weet je genoeg. De venue was wel de mooiste maar met de meest grimmige geschiedenis.
Mannheim: De meest overzichtelijke stad ooit (check maar na op google maps) en een reunie met mn trekking maatje uit Nepal.
Dortmund: Waar de reclame van Disney on Ice groter was dan die van ons.
Hamburg: De stad van de Hamburgers en Fritz Kola en ouderwets dwalen door de stad met mn favo reismaatje.
Zwickau: De Haribo fabriek in de stad was wel het hoogtepunt van de week, en we mochten niet eens naar binnen.
Trier: De oudste stad van Duitsland, zeker een aanrader voor een stedentrip of tussenstop op weg naar ??
Bremen: Schattig by day en Scarry by night...'gelukkig'zitten we 12 km van de stad in de middle of nowhere.

Tot zo ver Duitsland... op naar Frankrijk!
xx

• 28 Februari 2016 - 15:58

Rianne:

Leuk zo'n overzicht van alle steden. In Frankrijk wordt het een langer rijtje. Enjoy Paris!

X

• 28 Februari 2016 - 16:40

Corine:

He l veel plezier in frankrijk!

• 29 Februari 2016 - 18:18

Monique:

Paris, tu t' aime! Wat ga je doen?