find your happy place - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu find your happy place - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

find your happy place

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

10 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

Wie ooit nog problemen heeft met het openbaar vervoer in Nederland daag ik uit om de bus in Azie te nemen. Zelfs met mijn "Delhi-size" geen aangename onderneming!

Hoe het begon....
Om 7 uur moesten we ons melden bij de bus en om half negen vertrekken. De bus die kwam was alleen niet helemaal wat de andere toeristen wilden (een soort lokal bus) en er moest een ander komen en die kwam ook een uur later.
Nu kwamen we er al snel achter waarom deze niet gelijk klaar stond want na 2 stops in 3 uur stopte die nog 1 keer en ging niet meer verder....Dit maakte ons gelijk tot top atractie voor de gehele omgeving en ik weet niet waar ze vandaan kwamen maar ik denk dat er wel 100 Indiers langs zijn geweest, en sommige al die tijd zijn gebleven,om naar ons te kijken...Ik woon in blijdorp maar toen voelde in me pas echt een bewoner van blijdorp....Na 3 uur kwam er een andere bus om ons naar de grens te brengen. Onderweg niet meer veel gestopt, en dan vooral in plekken zonder wc wat heerlijk is voor mijn Delhi-belly, en uiteindelijk om half 3 's nachts bij de grens aangekomen. Om 4 uur slapen en om 6 uur weer wakker voor het laatste stuk van de reis....de laatste 10 uur naar Kathmandu. 10 Uur rechtop achterin de bus met je knieen tegen de stoel voor je (ook ik) Dan moet je wel naar happy place gaan om het vol te houden. Gelukkig nu verder geen grote problemen en om 6 uur eindelijk in Kathmandu op weg naar " huis".

Hoe het eindigde....
Bij het roadhouse cafe met een heerlijke pizza, plannen makend over wat morgen gaan doen...xx


  • 10 Februari 2010 - 07:25

    Rowena:

    He Kimmie,

    Leuk zo'n reis...;) gelukkig ben je nu lekker in Nepal. Geniet ervan!

    Dikke knuffel, Ro


  • 10 Februari 2010 - 09:00

    Nadine:

    Hey Kimmes ;-)
    Leuk om je verhalen te lezen.. Dus nog niet verliefd geworden op een Indiër...hahaha! Geniet van Nepal.. kus van mij en natuurlijk van Danie

  • 10 Februari 2010 - 11:36

    Trudy:

    WELCOME HOME!
    Ik vertrek vrijdag naar Costa Rica, heel veel gezelligheid en plezier nog en 'happy landings'. Tot in Vlaardingen!
    Liefs Trudy

  • 12 Februari 2010 - 19:29

    Rianne:

    Hey Kim,

    Net al je reisverhalen gelezen en je foto's bekeken. Indrukwekkend allemaal. Heel veel plezier nog en pas goed op jezelf.

    Liefs.

  • 12 Februari 2010 - 20:49

    Marijke Hanstede:

    Ha Kim,
    Leuk te lezen en te zien mijn twee oude reismaatjes weer terug in het mooie Nepal! (al zijn de foto's volgens mij nog van iets daarvoor...)
    Have fun!
    Liefs Marijke

  • 13 Februari 2010 - 15:33

    Marloes:

    Hey Kim!!
    Was de naam van je website kwijt, maar vond gelukkig de link op hyves! Was benieuwd hoe het met je ging! Zo te lezen heb je het fantastisch. Super! Geniet ervan!

  • 18 Februari 2010 - 15:58

    Kirsten:

    wow mooie foto's :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 120092

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: