Daar boven op de berg.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu Daar boven op de berg.... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

Daar boven op de berg....

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

16 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

Na een paar dagen relaxen in Kathmandu werd het tijd om wat te gaan doen.

Monique heeft tijdens haar tijd in Nepal in Dhading gewerkt en ze was zo enthousiast oven de bergen dat ik dat ook wel wilde zien. Dus maandagochtend op weg naar de busjes.
Het makkelijkst en snelst is een minibusje voor 18 personen, comfortabel is dit echter niet als de vering (erg noodzakelijk hier) er niet is en je er niet met 18 maar 28 personen in zit...Monique moest eerst nog lachen toen ik tussen 4 Nepalezen gepropt zat, maar toen ze even later zelf op een stoel zonder rugleuning zat was dat gelukkig over!

Uiteindelijk liet Monique het busje ergens stoppen en was het tijd om te gaan lopen. Als indicatie waar we heen moesten had ze een heel klein boompje ergens ver weg boven op de berg....
Gelukkig hadden we geen haast want ik had nog een flinke HASH in de benen zitten en we hebben regelmatig een steen in de schaduw gezocht, van de omgeving genoten en 3,5 uur later werden we beloond met een geweldig uitzicht en een warme douche!

's Avonds heerlijk bij de familie gegeten en naar de sterren gekeken voor we om 9 uur naar bed gingen...want wat moet je anders zonder stroom of leuke vent?!?

De terugweg was op alle fronten beter: berg af lopen is makkelijker, in de bus zaten we ruimer maar ook hier een warme douche als slot.

Liefs
Kim

• 16 Februari 2010 - 16:27

Mop En Rob:

En nu zeker nog even lekker uitrusten van de indrukken en inspanningen van de afgelopen dagen. Veel plezier en "goede herinneringen" ophalen in Kathmandu. Tot zondag.

• 16 Februari 2010 - 23:19

Marjolein:

Wat een prachtige foto's en weer een leuk verhaal!
    Veel plezier de laatste week van je vakantie (nou ja vakantie!!) ik bedoel natuurlijk je reis.
    Lieve groetjes van Marjolein

• 18 Februari 2010 - 16:00

Kirsten:

Verlang je al weer naar huis? Of lekker nog even vertrouwd in Kathmandu genieten de laatste daagjes? Hier is de sneeuw inmideels weer weg. Maar warm is het niet..