Van A naar beter??? - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu Van A naar beter??? - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu

Van A naar beter???

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

26 December 2011 | Argentinië, Córdoba

Reizen in een groot land is nog niet zo makkelijk, niet vanwege de afstanden maar meer vanwege de Zuid- Amerikaanse punctualiteit....
Zoals vermeld in mijn laatste verslag zouden we ' s avonds naar B.A vliegen. Onze vlucht van om 21.30 dus rond 20.00 heel braaf op de luchthaven aanwezig. Daar aangekomen bleek de vlucht te zijn verplaatst naar 23.40 balen maar met een IPad en een boek vliegt de tijd. Uiteindelijk door de gate en we zien het vliegtuig staan maar daar stopt het....na een tijd komt er een man wat zeggen in het Spaans en iedereen staat op (wij dus ook) en loopt naar een andere gate, dachten we, maar nee onze vlucht is gecancelled en verplaatst naar morgen om 13.00. Nu krijgen we een voucher voor eten en een hotel en de bus komt ons over 30 min halen. Helaas was de bus al weg toen we van het eten terug kwamen en stonden we met nog 30 man nog op de luchthaven..... Uiteindelijk om 02.30 in ons (hele mooie hotel) en slapen en hopen op de pick up morgen om half 12.
Helaas helaas ook dit ging niet door, en we kregen naast ontbijt ook lunch en de vlucht ging nu om 16.00. Dit alles zou geen probleem zijn als we niet om 20.30 de bus van B.A. naar Mendoza hadden geboekt. Na heel wat twijfel, wel /niet naar het vliegveld en daar zeuren, is alles gelukkig goed gekomen en zaten we met alle mensen die eerder naar het vliegveld zijn gegaan in het vliegtuig en hebben we makkelijk onze nachtbus gehaald!
De nachtbus naar Mendoza was heel relaxed, zelden zo veel ruimte in een bus gehad en niet alleen omdat ik zo mini ben maar omdat de stoelen maxi waren! Helaas zijn de wegen echter niet geweldig en zeker op de de reis van Mendoza naar Cordoba (waar we nu zijn) heb ik een aantal keer gedacht dat dit mijn laatste tipje zou zijn. Zachtjes in slaap wiegen in de auto is echt mijn ding maar in deze bus werd ik hardhandig wakker geschud....
Gelukkig maakt de opmaak van de steden hier een hoop goed. Ik zei al eerd dat B.A erg vrouwvriendelijk is maar dat geld ook voor Mendoza en Cordoba, geen kronkelige steegjes hier maar rechte wegen en duidelijke blokjes huizen, als ze ook wat uitleggen is het 2 blokken en dan rechts dan nog 1 blok. Ideaal en verdwalen is onmogelijk!
Dikke kus

• 27 December 2011 - 07:26

Rowena:

Kimmie!!!!
    Heb je al een tijd niet gesproken helaas, maar halen we in als je terug bent!
    Smul weer van je verhalen, echt cool, Argentinie! Gaat gelijk weer kriebelen, backpacken met kind moet ook kunnen toch?
    Heeeeeel veel plezier nog daar, ik zal aan je denken als we hier in de kou naar het vuurwerk staan te kijken!
    Hele dikke knuffel,
    Ro

• 27 December 2011 - 07:29

Monique:

Haha, je hebt je weer vermaakt lees ik ;) Leuke foto van jullie in de modder trouwens, ben je een beetje verwend daar? x

• 29 December 2011 - 14:12

Pas:

Hi ladies,

Leuke Kerstdagen gehad? Zal wel vreemd zijn Kerst in een lekker zonnetje. Hele goede jaarwisseling en tot snel in het nieuwe jaar. Xx