Del fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu Del fin del mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu

Del fin del mundo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

05 Januari 2012 | Argentinië, Ushuaia

Daar zijn we dan in de zuidelijkste stad van de wereld. Al ruim 2 weken sleep ik lange broeken, truien, sokken en schoenen mee in temperaturen van 25 tot 30 graden maar nu weet ik dan eindelijk waarom...Het is hier regenachtig en ongeveer 5 graden (dus om de temperatuur hoeven jullie niet meer jaloers te zijn) maar wel echt indrukwekkend.
Tijdens de landing dacht ik eerst dat we tegen een berg zouden vliegen, aerolineas staat nu eenmaal niet echt goed aangeschreven, en daarna dat hij in de zee wilde landen maar het ging goed. Ushuaia ligt tussen het water en bergen van 1500m hoogte en doet bijna Noors aan en is de meest zuidelijke stad ter wereld (we gaan nog op zoek naar een stempel voor in ons paspoort) al schijnt er nog wel een dorpje zuidelijker te liggen.... maar das geen stad dus telt niet.

Vandaag alleen een beetje rondgelopen door de stad, op zoek naar wanten en een muts want die heb ik niet bij me maar lijken me wel heerlijk! En morgen gaan we de bergen achter het dorp verkennen, overmorgen vertrekken we voor een 2 daagse kayaktocht door het Beagle kanaal in de hoop pinguins, zeehonden en meer flora en fauna te zien (al hoop ik de Orca s die hier kunnen zwemmen niet te zien vanuit mijn kayak....)
Na al deze natuur vliegen we de 9e richting El Calafate voor nog meer natuur en sportiviteit maar daarover later meer...eerst hiervan genieten.
Liefs

• 06 Januari 2012 - 10:41

Rob En Mop:

Deed de landing je denken aan de landing in St. Maarten of Katmandu? Het weer is hier ongeveer hetzelfde. Geniet van de natuur! Wij (be)leven met je mee. Knuffels

• 06 Januari 2012 - 11:10

Monique:

Haha, hier schijnt de zon eindelijk! Heel veel plezier en mooie foto's maken want ik ben erg benieuwd.

• 06 Januari 2012 - 18:41

Corine:

ik zie uit naar je foto's! heel veel plezier! x