Go with the flow.. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu Go with the flow.. - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van kim - WaarBenJij.nu

Go with the flow..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

10 Januari 2012 | Argentinië, El Calafate

Vroeger van mijn papa geleerd dat ik als ik het water op ging tegen de wind in weg moest gaan want dan kom je altijd weer thuis. Deze regel geld niet als je pinguins wil zien aan het einde van de wereld....
Na een bijzondere nacht in een tentje in de middle of nowhere zonder matras vroeg opgestaan om de pinguins te zien. Om ongeveer een uur met de wind en de stroming mee zaten ze op een eiland. Ongeveer 40.000 stelletjes en jongen, echt geweldig om te zien. De terugweg was zoals te verwachten we wat zwaarder maar na de opwekkende woorden van onze ervaren gids (daar is de zee en als we daar komen kan je een rondje om de aarde maken zonder land tegen te komen...) bleven we stug peddelen. Met beloning want onderweg zagen we nog een kleine konings pinguin (een prinsje) en later na de lunch nog een zwangere zeeleeuw!!!

Na al deze arm activiteit hebben we vandaag de beentjes aan het werk gezet op glaciar perito morano. 3,5 uur wandelen door een ijsparadijs met als bonus een ijsgrot!! Het helderste blauw wat ik ooit heb gezien en alle kleuren blauw en wit en alles daar tussenin!!
Ik ga nog even nagenieten van al dat moois met een biertje,
Liefs

• 11 Januari 2012 - 09:33

Pas:

Mooi verhaal weer zeg ! Ben ook benieuwd naar de foto's !

Xx

• 11 Januari 2012 - 16:36

Marloes:

Jeetje kim, wat maak je mooie dingen mee!!! Super! Geniet er lekker van hoor!