Feliz ano nuevo - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van kim - WaarBenJij.nu Feliz ano nuevo - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van kim - WaarBenJij.nu

Feliz ano nuevo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg kim

01 Januari 2012 | Uruguay, Punta del Este

Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Na mijn kerst in de zon door gebracht te hebben was oud en nieuw op mijn slippertjes een kleine stap...
Afgelopen woensdag zijn we (Rianne en ik) aangekomen in Uruguay bij Carolina, de reden waarom deze reis eigenlijk ooit begonnen is. In de loop van de nacht kwamen ook Marlies, Peet en Lucien aan en kon de reünie echt beginnen. Onder begeleiding van Carolina en dr moeder (en de rest van het gezin) Door Montevideo gelopen en wat lokale lekkernijen uitgeprobeerd.
Dat het ritme in een Zuid Amerikaans land anders is wisten we voor we weggingen al maar je merkt het pas goed als je mee draait in een gezin. Ontbijten rond een uur of 10, lunchen om half 3 en hopelijk rond 11 uur aan het avondeten. O ja en de borrel om 5 uur is hier rond onze koffietijd....Honger hoef je niet te hebben hier met de hoeveelheden maar onze Nederlands ingestelde maagjes hebben wel wat moeite met dit ritme (zeker mijn overgevoelige buik.
Voor oud en nieuw zijn we met het hele gezin naar Punta Del Este verhuisd, ook dit gaat hier anders dan bij ons in Nederland, maar gelukkig zijn we er uiteindelijk toch gekomen (ondanks de spannende race ehh rijstijl van onze chauffeur.
We hadden al veel gehoord en gelezen over deze plek wat The place to be is en waar je struikelt over de bekende mensen (niet gezien maar Shakira was hier vorige week nog) Ook hier was het verschil tussen de culturen weer duidelijk, met onze champagne al in de hand klaar om naar de haven te gaan voor het vuurwerk komt mama met het toetje aanzetten, moet je net bij mij zijn....dat wil ik natuurlijk niet missen zeker niet als het citroen merengue en chocolade taart is!!!! Dus snel naar binnen schrokken en op naar de haven.
Aan het water zijn er vele flessen champagne doorheen gegaan op een straatfeest voor jong en oud, daar kan Rotterdam aan de maas nog een voorbeeld aan nemen ( al gaat feesten op je Uggs het eigenlijk nooit winnen van feesten op je flip flops) Maar in Uruguayaanse traditie was het feest nog niet klaar om half 3 maar zijn we nog door gegaan naar een feestje van een vriend van een vriend van de vriend van Caro. Nu dachten we dat we ondanks onze backpack uitrusting er toch heel leuk uitzagen maar voor waar we nu terecht kwamen was dat zwaar underdressed! Een echt mega groot huis (lang zoeken naar de wc met hoge nood is dan niet fijn!) met een zwembad en gevuld met B-modelen. Met recht een bijzonder ervaring.
Vandaag heerlijk op het strand gelegen om bij te komen van deze avond en ons ondertussen lopen verbazen over de slanke vrouwen, de grote nep borsten en zelfs bil implantaten gezien! Helaas doet dit je zelfvertrouwen niet veel goed, we voelen ons dik en lomp bij deze elegante vrouwen en te kleine bikini broekjes...
Morgen nog een dagje relaxen en overmorgen naar Colonia en dan de oversteek naar Buenos Aires waar Rianne naar huis vliegt en Marlies en ik onze reis naar het zuiden gaan starten...
Besos

  • 02 Januari 2012 - 08:04

    Willie Palm:

    Wel Kim, dat klinkt allemaal heel goed wat je tot nu toe hebt ondernomen. Ik wens jou den marlies ( marlies is mijn dochter) een heel fijne voortzetting van je reis toe en veel nieuwe mooie ervaringen!

    Veel plezier!

    Willie, moeder van Marlies

  • 02 Januari 2012 - 11:35

    Buuv:

    Hoi Kim, Wat maak je weer een fantastische reis. leuk om te lezen! Ik wens je een heel gelukkig 2012 en nog een fijne reis toe. Ik blijf meelezen, zo kom ik nog eens ergens...
    Groetjes
    Buuv R.

  • 02 Januari 2012 - 13:05

    Pas:

    Happy New Year ! Wow O&N op je flipflops, lijkt me heerlijk. En over de slanke vrouwen zal ik maar niet inzitten, als jullie terug zijn in NL dan mogen jullie wel naast mij staan ;-)

    Xx

  • 02 Januari 2012 - 16:06

    Elleke:

    Gaaf om zo je verhalen te lezen! Geniet er volop van!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 120093

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: