We zijn er (al 3 dagen) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu We zijn er (al 3 dagen) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van kim - WaarBenJij.nu

We zijn er (al 3 dagen)

Blijf op de hoogte en volg kim

23 September 2012 | Nepal, Kathmandu

Voor we een radiostilte van 2 weken in gaan nog even snel een verslag van onze eerste paar dagen.
Na een niet zo vlotte start van de KLM die onze overstaptijd in Delhi graag wat voor ons wilde inkorten zijn we na een redelijk rustige vlucht veilig in Kathmandu aangekomen. Ik zeg redelijk want er zat een gangpad tussen ons in en een aantal vrolijke Russen om ons heen, de champagne kruken knalden er rustig op los!
Op Kathmandu stond Ajay al op ons te wachten en Mop haar ogen uitkijken tijdens haar eerste taxirit in Nepal. Om de schok compleet te maken zijn we die middag gelijk via het altijd rustige en vredige Thamel naar het al net zo georganiseerde Dhurban square gelopen, waarbij we ook nog even langs de lokale slagerij zijn gelopen.
Aangezien Mop nog steeds onaangeroerd leek na dit alles heb ik de dag daarna alles uit de kast gehaald en heb Mop op een fiets gezet en op een rondrit door Kathmandu genomen langs Pashupatinat, mijn oude school (waar ze zo langs reed, zo mooi is het gebouw) en de Boudha stupa. Na drie kleine freeze momenten zat de reactie om naar LINKS uit te wijken er gelukkig goed in en ook dit heeft ze overleefd, Mop ik neem mijn Topi voor je af!

Morgen begint onze echte (voet)reis. Tibet leek nog even een mogelijkheid maar de Chinezen willen de hoofdprijs zien en mijn geldboom is leeg dus nu bljven we lekker in mijn geliefde Nepal.
Om toch weer wat nieuws te zien gaan we trekken in het Langtang gebergte. Het eerste deel van de trekking is niet hoog maar brengt ons langs authentieke dorpen waar nog weinig toeristen komen en we ook bij de lokale bevolking moeten slapen. Voor het tweede deel van de reis gaan we echt te bergen in naar zo'n 3500-4000m en als we dan nog zin hebben kunnen we de reis nog uitbreiden met een bezoek aan een heilig meer (goisakunda voor de mensen die willen googlen)
De trip duurt tussen de 10 en 15 dagen afhankelijk van loopsnelheid, hoogteziekte en eventuele omwegen die we maken...(ik hoop dat de gids een vlag heeft)

We hebben er zin in!
tot snel,
Mop en Kim

• 23 September 2012 - 18:20

Tessa:

Ooh zo leuk dat je weer in Nepal bent!! Jammer dat Tibet zo moeilijk blijft, maar gelukkig is Nepal fantastisch :)
    Heel veel plezier samen, groetjes Tessa

• 23 September 2012 - 18:37

Marloes:

Wow kim...
    dat klinkt als een goede start! Geniet ervan en groetjes aan je moeder!!

• 23 September 2012 - 19:59

Monique:

Namaste! Een goed begin is het halve werk, het wordt nu tijd om het luie zweet eruit te lopen ipv te fietsen ;) Succes x

• 23 September 2012 - 20:20

Corine:

Dat klinkt leuk! heel veel plezier! x

• 26 September 2012 - 16:20

Jenny:

He Kim en Mop. Heb de site gevonden en gelezen. Je vader belt ons regelmatig om ons volledig op de hoogte te houden. Jullie hebben al weer heel wat ervaringen en zullen er zeker nog meer bij krijgen. Geniet maar snel want de tijd gaat veel te hard. Succes met die zware berg wandeling en pas op je moeder, hoewel his natuurlijk altijd wel een doorzetter en is het misschien wel andersom. Moeder pas op je dochter.

veel liefs Jen en natuurlijk je nep oom en zwager.

• 27 September 2012 - 18:43

Marianne:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ga genieten samen van al het moois. Ik wacht op de foto's en verhalen. X

• 28 September 2012 - 15:37

Nadine:

Hoi Kim,

Wat leuk om te lezen, wat je tot nu allemaal al hebt meegemaakt :-) Heel veel plezier (ook voor je moeder) en doe voorzichtig.

x

• 30 September 2012 - 22:13

Marjolein:

Lieve Mop en Kim
    Zojuist je verslag gelezen en even met Rob getelefoneerd.
    Het klinkt veelbelovend wat jullie al hebben gedaan en wat jullie misschien nog gaan doen.
    Ik hoop over een tijdje mooie foto's te zien en spannende verhalen te horen.
    Gaan jullie nog naar Kabita?? En Kim is er al het e.e.a. veranderd sinds de vorige keer?
    Ik kende nl. China niet meer terug. Wat een ontwikkeling hebben ze daar in relatief korte tijd doorgemaakt en het einde is nog niet in zicht......
    Kom je nog bekenden tegen uit de tijd dat je daar was?
    Doe voorzichtig allebei, onderschat de hoogteziekte niet!!
    Geniet van al het moois en al het bijzondere dat je ziet.
    Blijf gezond en heb veel plezier samen. In afwachting van een volgend verslag op deze site....
    Liefs van Victor en Marjolein

• 01 Oktober 2012 - 15:54

Desiree :

Hiiii Kim en moeders,leuk je eerste verslag te lezen, misschien moet je ook verslaggeefster worden...:)Klinkt in ieder geval allemaal super!!Hoop dat je enorm geniet met je mams en van het schitterend mooie Nepal!
    Hier gaat de herfst beginnen dus geniet vd warmte!!!!! kus Dees

• 02 Oktober 2012 - 11:58

Janiene:

Hoi Kim en Mam lees eigenlijk net pas je verslag en jullie zijn inmiddels al weer wat verder.
    Hoop dat alles goed gaat, en dat je moeder het ook leuk vind.
    Hier alles oke , geniet ervan
    Dikke kus Janiene xx

• 02 Oktober 2012 - 21:46

Addie:

Lieve Kim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ook voor Mop gefeliciteerd met je dochter! Maak er een gezellige dag van!
    Liefs Addie

He Kim,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijne dag in het verre Kathmandu. He zus, ook jij natuurlijk van harte en geniet van je reis. (vakantie?)

• 03 Oktober 2012 - 07:44

sorry, computer zat vast

• 03 Oktober 2012 - 09:28

Marjolein:

Lieve jarige Kim en ook een beetje jarige Mop
    Mijn computer zit niet vast maar ook wij willen jullie wel minstens tien keer feliciteren met deze bijzondere verjaardag op het dak van de wereld.....
    We hebben vandaag ergens??? De Tibetaanse gebedsslingers voor jullie opgehangen en we hopen dat je ze vandaag zult tegenkomen, want het was best een hele klus.....
    Een mooie verjaardag toegewenst en probeer in een keer alle boterlichtjes uit te blazen.
    We denken aan jullie
    Veel liefs van Victor en Marjolein

• 03 Oktober 2012 - 18:23

Keesenmarjan:

Hallo Kim,

Van harte gefeliciteerd, fijne reis en groeten aan je moeder.

Liefs,
    KeesenMarjan

• 03 Oktober 2012 - 19:38

Peter En Tineke:

Kim van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Mop jij ook met je dochter.
    Geniet er nog van en een fijne vakantie verder.
    Peet en Tien.