Let's go Everywhere - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu Let's go Everywhere - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van kim - WaarBenJij.nu

Let's go Everywhere

Blijf op de hoogte en volg kim

28 December 2015 | Duitsland, Leipzig

Ik ben nu een maand weg en ik begin al echt een verwende reiziger te worden:
- weinig keuze met het ontbijt, terwijl ik thuis altijd yoghurt met al tijden dezelfde smaak cruesli eet en hier kan kiezen en yoghurt, vers fruit, brood, broodjes, eitjes op elke manier die je maar kan willen.
- er staat geen relaxe stoel in de kamer, maar als hij er staat ga ik als ik al op mijn kamer ben toch op het bed zitten, dus waarom zou ik hier over klagen??
- er is geen bad, niet dat ik thuis iets heb wat het woord "badkamer" echt verdiend..
- de wifi is traag, iets waar elk hotel problemen mee heeft als 2 bussen met schaatsers en crew de hele wereld over aan het bellen en mailen zijn om te vertellen over hoe slecht/goed/ saai het hotel nu weer is (ja iedereen hier heeft er last van)
- hotel is dicht bij de venue maar ver van de stad, of ver van de stad en ver van de venue

Maar een ding wat alle hotels tot nu toe hebben wat mij mateloos irriteerd zijn die zakjes lucht aan het hoofdeinde die de Duitsers schijnen te gebruiken als kussen? Het ziet er heerlijk uit maar zodra je hoofd het kussen raakt raak je verstikt in een hoop niets terwijl je hoofd doorzakt tot het matras.

Dus toen ik een week geleden in Leipzig aankwam leek mijn kerstwens uitgekomen. Op loopafstand van een leuk centrum, makkelijk met de tram naar de venue, een bad en een lobby waar je lekker kan zitten en voor een redelijke prijs kan eten. Tot nu toe is Leipzig echt een van mijn favoriete steden, en toevallig ook de eerste stad die ik heb gezien met en zonder kerstmarkt.

Morgen vertrekken we naar Essen, vlak bij de Nederlandse grens en dit keer is het niet spullen dumpen en op naar de kerstmarkt voor gluhwein en warme choco wat wel even wennen zal zijn en op naar een nieuwe hotelkamer vol verassingen die we met een kritische blik gaan bekijken.

xx

ps Hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad en alvast een hele fijne oud en nieuw!!

  • 29 December 2015 - 10:11

    Rianne:

    Haha die badkamer kan ik beamen ;). Is m'n kaartje nog aangekomen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kim

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 120047

Voorgaande reizen:

19 December 2016 - 17 April 2017

I Still Believe....

09 Augustus 2016 - 05 December 2016

Ice Age on Ice

16 November 2015 - 23 Mei 2016

Believe

19 September 2012 - 17 Oktober 2012

What to do in Kathmandu??

18 December 2011 - 15 Januari 2012

Argentina here i come...

23 Januari 2010 - 21 Februari 2010

(weer) lekker weg

24 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: